Ateşleme bobini çalışıp çalışmadığı nasıl anlaşılır?
Tabanı çıkardıktan sonra motorda herhangi bir şok veya titreşim varsa bobin sağlamdır. Ancak, taban çıkarıldığında motor çalışması değişmiyorsa bobin arızalıdır. Silindir sisteminde kıvılcım olmadığından yanma sistemi çalışmaz.
Ateşleme bobini elektriği nereden alır?
Üç pimli elektrik bağlantısı klasik bir ateşleme bobininin bağlantısına karşılık gelir. Birincil devre güç kaynağını terminal 15 üzerinden alır. Ateşleme kesici ateşleme bobininin terminal 1’ine bağlanır ve birincil sargıya toprak sağlar. Ateşleme dağıtıcısının yüksek gerilim hattı terminal 4’e bağlanır.
Ateşleme bobinine elektrik nereden gelir?
Arabalardaki akü 12 volt gibi düşük bir voltaja sahip olduğundan, ateşlemeyi başlatmak için bujinin ihtiyaç duyduğu binlerce voltu üretmeye yeterli değildir. Temelde küçük bir transformatör olan ateşleme bobini, araç aküsünden gelen 12 volt voltajı gerekli yüksek voltaj seviyesine yükseltmeye yarar.
Ateşleme bobini tekleme yapar mı?
Ateşleme bobini arızası ateşleme hatasına neden olur mu? Ateşleme bobini arızası ateşleme hatasına neden olabilir. Ateşleme hatası, motorun düzensiz çalışması ve çalışma sırasında titreşmesi anlamına gelir. Sistemdeki arızalar; Bu, yetersiz voltaj üretimi veya ateşleme sinyallerinin düzensiz iletilmesi gibi sorunlara neden olabilir.
LPG’li araç bobin arızası nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini soketini teker teker çıkarın ve motor tepkisini kontrol edin. Soket çıkarıldığında motor titreşiyorsa, ateşleme bobini OK’tur. Soket çıkarıldığında motor çalışmasında herhangi bir değişiklik veya titreşim yoksa, ateşleme bobini veya buji arızalıdır.
Bobin arızalı olunca ne olur?
Araç hiç çalışmaz: Bobin tamamen arızalandığı için ateşleme yapamaz. Ateşleme olmadığı için araç çalışmaz. Araç patinaj yapar: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Birden fazla bobin bulunan araçlarda bobinlerden biri arızalanırsa bazı durumlarda araç tekler.
Ateşleme bobini çekişi etkiler mi?
Ateşleme bobini arızası Ateşleme bobini arızalanırsa, öncelikle aracın performansı etkilenir. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve sertleşir. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler.
Bobin ömrü kaç km?
Ateşleme bobini neden bozulur? Araçlardaki her parçanın bir ömrü olduğu gibi ateşleme bobininin de ortalama 150.000 ila 160.000 km ömrü vardır. Ayrıca sürüş koşulları ve uzun süreli kullanım nedeniyle arızalanabilir.
Ateşleme bobini kaç volt ile çalışır?
ECU (motor kontrol ünitesi) ateşleme bobininin birincil sargısına güç sağlar ve tam ateşleme anında bu gücü keser, böylece ikincil sargıda 30.000 volt bulunur. Ateşleme bobini bu nedenle 20-30.000 volt üretir.
Bobin ters bağlanırsa ne olur?
Ateşleme bobini yanlış bağlanırsa ne olur? Pek bir şey olmaz! Olabilecek en kötü şey, biraz daha düşük kıvılcım voltajı ve muhtemelen biraz daha fazla radyo gürültüsüdür. Ateşleme bobini terminalleri genellikle “+” ve “-” olarak işaretlenir. 16 Ağustos 2017Ateşleme bobini yanlış bağlanırsa ne olur? Pek bir şey olmaz! Olabilecek en kötü şey, biraz daha düşük kıvılcım voltajı ve muhtemelen biraz daha fazla radyo gürültüsüdür. Ateşleme bobini terminalleri genellikle “+” ve “-” olarak işaretlenir.
Ateşleme bobini kaç amper çeker?
Klasik ateşleme sistemlerinde, platin ve indüksiyon bobini birincil sargıları, akımın ısı etkisi nedeniyle yalnızca 5 amper akım taşıyabilir. Güvenli bir şekilde taşıyabilecekleri birincil akım, maksimum 4 amperle sınırlıdır.
Bobine elektrik gelmezse ne olur?
Bobin güç almıyorsa, motorunuz çalışmayacaktır. Bu ciddi bir sorun olabileceğinden, sorunun nedenini belirlemek ve sorunu mümkün olan en kısa sürede düzeltmek önemlidir.
Ateşleme bobini nasıl kontrol edilir?
Araçta bağımsız elektronik ateşleme sistemi varsa, yani buji kablosu olmayan yeni araç modelleri varsa, motorun tepkisi ateşleme bobini soketi çıkarılarak kontrol edilir. Soket çıkarıldığında motorda sarsıntı veya titreşim varsa, ateşleme bobini TAMAM’dır.
Araçta kaç tane ateşleme bobini olur?
Çoğu arabada bir tane bulunur. Ancak bazı araçlarda her buji için bir bobin bulunur.17 Şubat 2020Çoğu arabada bir tane bulunur. Ancak bazı araçlarda her buji için bir bobin bulunur.
Bobin arızası silkeleme yapar mı?
Ateşleme Bobini Arızasının Belirtileri: Ancak olması gerekenden daha düşük voltaj üretilirse, motorda ateşleme yapmama, çalıştırmada zorluk, çiğ benzin sızdırma, sarsıntı, sarsıntı ve vuruntu, yolda stop etme gibi durumlar ortaya çıkabilir.
Bobinin yandığını nasıl anlarız?
Bobin hasarlı ise aracın motoru titremeye başlayacak, rölantide kendiliğinden duracak, marşa basıldığında motor geç ve zor çalışacak, aracın çekişi mutlaka azalacak ve bu nedenle de fazla yakıt tüketmeye başlayacaktır.
Ateşleme bujisi arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları meydana gelir. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.
Bobin arızası LPG’yi etkiler mi?
LPG’li araçlarda ateşleme bobininde meydana gelen bir arıza, motor performansını önemli ölçüde etkileyebilir.
Bobin arızası silkeleme yapar mı?
Ateşleme Bobini Arızasının Belirtileri: Ancak olması gerekenden daha düşük voltaj üretilirse, motorda ateşleme yapmama, çalıştırmada zorluk, çiğ benzin sızdırma, sarsıntı, sarsıntı ve vuruntu, yolda stop etme gibi durumlar ortaya çıkabilir.